Четыре способа утверждения авторитета внутри фирмы

  • Вадим Валерьевич Радаев Институт экономики РАН LarissaKozlova@yandex.ru
How to Cite
Радаев В.В. Четыре способа утверждения авторитета внутри фирмы. Sotsiologicheskiy Zhurnal = Sociological Journal. 1994. No. 2. P. С. 149-157.

Abstract

Данная работа яаляется частью проекта по социологии нового российского предпринимательства, осуществляемого исследовательским коллективом в составе Г.К. Булычкиной, В.В. Радаева (руководитель), Я.М. Рощиной и М.О. Шкаратан. Техническая и вспомогательная работа выполнена О.Н. Куликовой и Д.Р. Назаргалиной. Мы благодарим за поддержку исследований Институт экономики РАН и Междисциплинарный академический центр социальных наук (Интерцентр).

Author Biography

Вадим Валерьевич Радаев, Институт экономики РАН
сектор экономической социологии, руководитель, кандидат экономических наук

References

Brown I. Т., Jr. Sustaining the entrepreneurial vision in cooperative firms / Ed. by R. Ronstadt



et al. Frontiers of enterpreneurship research. Welesley: Babson College. 1986. P. 361—364.



Weber M. Economy and society. Vol. 1. Berklley: University of California Press, 1978. P. 217—226.



Scott J. The moral economy of the peasant: rebellion and subsistence in Southeast Asia. New Haven: Yale University Press, 1976.



Thompson E. P. The moral economy of the english crowd in the eighteenth century // Past and Present. 1971. Vol. 50. P. 76—136.



Scase R., Coffee R. The entrepreneurial middle class. London: Croom Helm, 1982.



Williamson О. Е. The economic institutions of capitalism: firms, markets, relational contracting. New York: The Free Press, 1985.



Morris В., Smyth J. Paternalism as an employer strategy: 1800—1960. Economic and social research council program «The Social Change and Economic Life Initiative»: Report. 1989. October.



Newby H., Bell C, Rose D., Sounders P. Property, paternalism and power: class and control in rural England. London: Hutchinson. 1978.



Dore R. British factory — Japanese factory: the origins of national diversity in industrial relations. London: George Allen & Unwin Ltd., 1973.



Wood S. Japanization and / or Toyotaism // Work, employment and society. 1991. Vol. 5. N 4. P. 567—600.



Простой советский человек: Опыт социального портрета на рубеже 90-х. // Отв. ред. Ю. А. Левада. М.: Мировой океан, 1993.



Norris G. M. Industrial paternalism capitalism and local labour markets // Sociology. 1978. Vol. 12. No. 3.



Stanworth / ., Curran J. Employment relations in the small firm // Ed. by P. Burns, J. Dewhurst // Small business and entrepreneurship. London: Macmillan. 1989. P. 161.



Ram M. Control and autonomy is small firms: The case of the west midlands clothing



industry // Work, employment and society. 1991. Vol. 5. N 4. P. 601—619.



Радаев В. Российские предприниматели, кто они? (На примере Москвы) // Вестник статистики. 1993, N 9. С. 3—13.



Kirp D. L., Rice D. S. Fast forward — styles of California management // Harvard Business Review. 1988. Vol. 66. N 1. P. 79—80.



Culture and management: Selected Readings / Ed. by T.D. Weinshall. Harmonds worth: Penguin Books, 1977.



Vlachoutsicos C, Lawrence P. What We Don't Know About Soviet Management // Harvard Business Review. 1990. Vol. 68. N 6. P. 52.



Можно ли управлять предприятием вместе? / Браков Е. А., Влахучикос X., Лоуренс П. и др. М.: Внешторгиздат. 1990. С. 252.
Citation Formats
Other cite formats:

ACM
[1]
Радаев, В.В. 1994. Четыре способа утверждения авторитета внутри фирмы. Sotsiologicheskiy Zhurnal = Sociological Journal. 2 (Nov. 1994), С. 149-157.
Section
SURVEYS, EXPERIMENTS, CASE STUDIES